To był świąteczny poniedziałek długi weekend w Wielkiej Brytanii, ale właśnie minął wtorek, a Konfederacja Przemysłu Brytyjskiego opublikowała najnowsze wyniki ankiety.
Za pośrednictwem agencji Reuters:
- Ogólny bilans optymizmu biznesowego CBI – który mierzy różnicę między odsetkiem firm, które są optymistyczne i gorsze – spadł do najniższego poziomu od maja 2020 r., szczytu pandemii COVID-19, zarówno w przypadku usług konsumenckich, jak i biznesowych.
- „Tych, którzy szukają pozytywnych sygnałów w sektorze usług w ostatnim kwartale, jest niewiele. Tak jak rosnąca inflacja szkodzi gospodarstwom domowym i każdemu sektorowi biznesowemu, branża usługowa nie różni się” – powiedziała Charlotte Dendy, szefowa badań ekonomicznych CBI. .
- Firmy gwałtownie podniosły ceny, które pobierały od klientów, najbardziej od 2006 r. w sektorze konsumenckim i najbardziej od ponad 20 lat w przypadku firm świadczących usługi biznesowe i profesjonalne, ale marże zysku nadal się zmniejszały, podał CBI.
- Dane CBI zostały oparte na badaniu 199 firm w okresie od 26 lipca do 15 sierpnia.