Netflix stracił w II kwartale prawie milion płatnych subskrybentów

Netflix Inc., największa na świecie usługa subskrypcji strumieniowego przesyłania wideo, odnotowała w drugim kwartale odpływ prawie 1 miliona użytkowników, a firma odnotowała wzrost zysku netto i przychodów.

Według komunikatu prasowego w drugim kwartale liczba klientów usług płatnych zmniejszyła się o 970 tys. zamiast oczekiwanego przez spółkę 2 mln spadku.

„Straciliśmy 1 milion subskrybentów zamiast 2 milionów. To nie jest sukces” – powiedział prezes Netflix Reed Hastings.

Firma odnotowała odpływ 1,3 mln abonentów w USA i Kanadzie oraz 800 tys. w Europie, ale pozyskała 1,1 mln nowych klientów w Azji.

W bieżącym kwartale spółka spodziewa się odwrócenia negatywnego trendu i zwiększenia liczby płatnych abonentów o 1 mln do 221,7 mln.

Wzrost zysku netto i przychodów
Tymczasem dochód netto Netflix od kwietnia do czerwca wyniósł 1,44 miliarda dolarów, czyli 3,22 dolara na akcję, w porównaniu do 1,35 miliarda dolarów lub 2,97 dolara na akcję w tym samym okresie ubiegłego roku.

Przychody wzrosły o 8,6% do 7,97 mld USD, a na wskaźnik negatywnie wpłynęło około 340 mln USD z powodu wahań kursów walut.

Analitycy przewidywali średnio 3 dolary zysku netto na akcję przy przychodach w wysokości 8,05 miliarda dolarów.

Netflix spodziewa się, że przychody w trzecim kwartale wyniosą 7,84 miliarda dolarów, a zysk 2,14 dolarów na akcję. Konsensus prognoz wynosi odpowiednio 8,08 mld USD i 2,77 USD na akcję.

Cena akcji Netfliksa podskoczyła o prawie 8% w dodatkowym handlu we wtorek po opublikowaniu raportu. Kapitalizacja firmy od początku roku spadła trzykrotnie, do 84,8 miliarda dolarów.

Wojciech Poznański

Learn More →

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.