Wildberries, największy sklep internetowy w Rosji, odnotował wzrost popytu na towary „zimowe”, nietypowe dla połowy lata. W szczególności sprzedaż sanek w okresie letnim wzrosła o 433%.
Od 17 czerwca do 17 lipca sprzedaż sztucznych choinek i jodeł wzrosła prawie czterokrotnie (o 276% r/r), futer wzrosła ponad dwukrotnie (o 141%), a obuwia zimowego o 58%.
Prawie podwoiła się sprzedaż nart alpejskich, snowboardów i związanego z nimi sprzętu (o 91%), sanki – 5-krotnie (o 433%), łyżwy – 2,8-krotnie (o 177%). Zapotrzebowanie na skutery śnieżne wzrosło 1,8-krotnie, na pługi śnieżne – 11-krotnie.
Wildberries uważa, że gwałtowny wzrost popytu, nietypowy dla miesięcy letnich, może być spowodowany nadejściem sezonu wyprzedażowego, podczas którego sprzedawcy aktywnie „czyszczą” magazyny i zapewniają maksymalne rabaty.
Ponadto zwykli klienci i tzw. „wiśniarze” (zawodowi łowcy okazji) kupują z wyprzedzeniem znacznie tańsze towary zimowe.